Ja dzis odbieram szkodnika z nowymi sprezynkami 1xbiala 3xzolta.Jak po pewnym czasie za bardzo siadzie to sie wku%&$e :diabelski_usmiech
nie chcę Cię dołować ale śmiem twierdzić że tył siądzie , bo mi siadł po tygodniu od wymiany...a szczególnie że ty masz kombi. Ja już drugi raz zgłosiłem reklamację i czekam co wymodzą magicy z SAP.
Witajcie, 29.06 odebrałem moją O2 tour, wiedziałem o problemie, przy odbiorze pomiar 380mm. Co robic, odebrałem zareklamuje przy przeglądzie gazu po 1000km.
Wczoraj robiłem pomiar na pełnym LPG i pustym PB 370mm. Dziś umówiłem sie na przegląd gazu i od razu zakomunikowałem ze tył siedzi. Pan z serwisu poinstruował ze mam przyjechać na pomiar z pełnymi zbiornikami PB i LPG. 20.07 jestem umówiony na pomiary. Zdam relację po pomiarach. A i jeszcze jedno na sprężynach jak dobrze widziałem mam 1x biały 4x pomarancz
W takim razie i ja opiszę krótko jak wyglądała sytuacja w moim przypadku.
W zeszłym tygodniu wizyta w Warszawskim ASO POL-MOT Auto Oddział Centrum. Pomiary przy pełnej butli gazu i 1/4 benzyny - 368 mm dla jednego koła i 370 mm dla drugiego.
Po dwóch czy trzech dniach informacja telefoniczna, że SAP wysyła im sprężyny na swój koszt - chcą "jedynie" opłaty za robociznę, bo nie oni sprzedali mi samochód.
Poszło pismo do SAP pocztą i e-mailem, że nawet mi taka opcja przez myśl nie przechodzi. Przez chwilę była cisza, więc w piątek sam wykonałem telefon do SAP.
Okazało się, że doszło do porozumienia pomiędzy sprzedawcą a POL-MOT Auto.
Dziś sprężyny wymieniono na model z końcówką BF ( choć muszę to jeszcze zweryfikować :twisted: ). Pomiary w ASO po wymianie wykazały 390 mm. Auto stoi wyraźnie wyżej.
Oznaczenia 0YC do 0YM traktują o klasie obciążenia, która jest podawana od 3 do 12 (cokolwiek to znaczy i jak to wygląda wzgledem konkretnych modeli octy to nie wiem).
Dziwna sprawa ja mam oznaczenie 1xbiała 4x pomarańczowa... (chyba ze ta ostatnia to brazowy kolor ma tylko ja zle widze) :]takiego oznaczenia kolega nie ma na powyższym wykazie. Jest to mozlwe miał ktoś takie oznaczenie? przy takim springu pomiar 370
Ja też mam takie 4.
A jeśli już to dzisiaj byłem na pomiarze (Polmot) Połczyńska. Wynik pomiaru (zatankowany full LPG + 3/4 benzyny) 375mm. Stwierdzenie serwisu że poniżej normy i będzie zapytanie do SAP.
No niby bez ściem się nie obeszło że przy LPG to normalne - więc powiedziałem normalne to jest to że są kiepskie sprężyny w tych Turach i nie tylko.
Zobaczymy co powie SAP ale zakładam że będzie albo wymiana albo dołożenie dodatkowych springów.
Irde mi też wymienili i reklamowałem drugi raz ponieważ potem Ci powiedż że jeździł Pan rok, drogi dziurawe ,ciężar w bagażniku to poprostu się wybiły i reklamacji nie możemy uznać....Zobaczysz taka bedze gadka. Mi dzwonili że skoro te twardsze nie zdały rezultatu to założą spowrotem te miększe i do tego wspomagające bo tak im zasugerował SAP. Nie wiem czy się na to godzić czy uparcie dążyć do tego żeby do tych twardszych dołożyli te wspomagacze....Tylko boję się że będzie za twardo....Pomóżcie...
jesli te "twardsze" przysiadaja, to bierz takie na jakich wyjezdza z fabryki + wspomagajace, takie jest moje zdanie, nic sie tu madrzejszego nie wymysli
Druga reklamacja uznana, jestem po wymianie. Teraz po 1xbiała 3xżółta jest 1xbiała 1xżółta + wspomagające. Jeszcze się układają ale na razie od wczoraj trzymają się na poziomie 390 mm przy 1/2 Pb i 4/4 LPG. Jak go postawili po wymianie to było coś koło 420 mm ale na pustym LPG. Pojeżdżę trochę mam nadzieję, że już tematu sprężyn w ASO nie będę musiał poruszać.
Odczucie w czasie jazdy po mieści pozytywne zobaczymy na trasie.
A jak zobaczyli moją porysowaną podłogę to zakonserwowali mi ją w gratisie - ot taki miły akcent ze strony ASO.
wygląda na to że najlepszym rozwiązaniem są te wspomagające (ja również je mam), ciekaw jestem czy ktoś kto ma te wspomagające po jakimś czasie stwierdził że dupa znowu siedzi u mnie na razie bez uwag
Witam, podłączę się pod temat.
Ja postanowiłem zareklamować swoje zawieszenie w Skodex w Poznaniu na Uni Lebelskiej- tam kupiłem autko. Oczywiście nie odbyło się bez gadki szefa serwisu, że to przez gaz itp.itd. Ale nie dałem się spławić. Pomierzyli mi zawieszenie, wyszło im coś koło 365 mm wysłali to do SAP, po tygodniu byłem na pierwszej regulacji gazu i dostali odpowiedź, że jeszcze raz muszą zmierzyć - co też uczynili.
Dzisiaj zadzwonił do mnie koleś, że reklamacja uznana i za jakieś 2 tygodnie przyjdą dla mnie springi.
Ciekawe jak tutaj podejdą do tematu. Ja bym chciał , żeby dołożyli te wspomagające, a ja niestety nie mam kombi, więc pewnie wymienią na inne.
Zaobserwowałem , że te wspamagające zakładają tylko do kombi .
Co myślicie, w takiej sytuacji jakie byłyby dla mnie najlepsze ?
Mi dziś wymienili sprężyny z 1 x biała 1 x żółta na 1 x biała i 3 x żółta. Trwało to 2 godziny! Auto podniosło się z 365mm na 370mm przy full Pb i 1/2 LPG. Masakra. ASO ma napisać do SAP, że wymiana nic nie dała. Zobaczymy co teraz wymyślą.
Jakie sprężyny fabryka daje przy pakiecie na bezdroża albo do Scout ? koledzy napiszcie bo to jedyna szansa by coś z tym g... zrobić.
Jestem po drugiej wymianie. Założone są teraz 1K0 511 115 DE - 1x biała, 3x pomarańczowa, 1x brązowy - PR-1JA+0YJ. Pomiar (LPG i Pb na max + koło zapasowe) po montażu 400mm wg ASO, mi wyszło około 395mm.
Nareszcie mam ten problem załatwiony. Na razie zrobiłem ok 10km i autko prowadzi się bez zastrzeżeń. Nierówności, studzienki itp nawet lepiej wybiera.
mam wrażenie że jeśli chodzi o wymianę sprężyn to w SAP panuje chaos, bo nie zakładają każdemu tego samego tylko eksperymentują i nie mają koncepcji na zaistniałą sytuację
Jestem po drugiej wymianie. Założone są teraz 1K0 511 115 DE - 1x biała, 3x pomarańczowa, 1x brązowy
nie ciesz się długo bo moja z takimi z fabryki wyjechała. I czekam na wymiane podobno 1biała 1 żółta która zapewne nic nie da... ale do boju Panowie.!!!
nie ciesz się długo bo moja z takimi z fabryki wyjechała. I czekam na wymiane podobno 1biała 1 żółta która zapewne nic nie da... ale do boju Panowie.!!!
Jeśli miałeś naprawdę fabrycznie takie jak piszesz to po cholerę pchają Ci teraz dużo miększe.
Ja jestem zadowolony, a pomiary dają nadzieję, że będzie dobrze. Mają mały zapas na ułożenie.
Niestety sam wygenerowałem sobie kolejny problem z zawieszeniem. Przedwczoraj trochę za szybko przejechałem przez jakieś nie używane tory kolejowe i teraz kierownice lekko muszę skręcać w lewo żebym mógł jechać idealnie na wprost. Ustawienie geometrii mnie pewnie czeka.
bo na tych co mam przy pełnym lpg i 3/4 benzyny mam 375mm wiec poniżej normy. a dlaczego SAP takie akurat chce założyć to nie wiem. wielkiego wpływu na to nie mam. Przecież jak się sami nie przekonają po założeniu to nie uwierzą że ta ich zmiana nic nie da.
Komentarz